2024
COMING SOON: The Ostendian, het gloednieuwe 4-sterrenhotel @ SKY District in Oostende
In Oostende opent eind maart 2025 een gloednieuw 4-sterrenhotel: The Ostendian, een samenwerking tussen C-Hotels en Vastgoedgroep Degroote. Het hotel wordt het eerste compleet nieuwe hotel in Oostende in 25 jaar. Het totaalconcept en het merk rond het hotel werden toevertrouwd aan The Brand Guys. Het interieurconcept werd vertaald door BLCN interior design.
The Ostendian is strategisch gelegen in het SKY District, tussen het station en de jachthaven van Oostende. Het hotel telt 113 kamers, waaronder vier thematische suites. The Ostendian is ontworpen als een belevingshotel dat de essentie van Oostende vastlegt. Met de bar als bruisende ontmoetingsplek, een ontbijtruimte – The Ballroom – die ook dienst zal doen als locatie voor evenementen, ruimtes voor co-working en vergaderingen, wil The Ostendian fungeren als een levendige hub voor zowel bezoekers als lokale bewoners.
“Door de ligging van het hotel, in het nieuwe SKY District, wisten we van bij het begin af aan dat het hotel méér moest worden dan een plaats met goeie service en een mooi interieur. We zijn op zoek gegaan naar een concept dat het hotel echt een bestemming op zich maakt.” – Xavier Vercaemst, zaakvoerder C-Hotels
Het hotel fungeert als het ideale startpunt voor een bezoek aan de stad. Het concept en design is geïnspireerd op de lokale cultuur en DNA van de stad. De bedenkers benoemen de stijl als ‘contemporary soul ostendaise’, een eerbetoon aan Oostende, haar inwoners, kunstenaars, geschiedenis en toekomst. The Ostendian trekt de kleuren en vormen van de stad naar binnen, en stuurt de bezoekers zoveel mogelijk de stad in, om zo kennis te maken met het échte Oostende op het vlak van cultuur, gastronomie, kunst, geschiedenis en shopping.
The Ostendian moet een plek worden die je bij je nekvel grijpt en je meesleurt door de straten, langs de plekken waar je het echte Oostende kan proeven, horen en voelen. We willen echt dat dit een hotel van de stad wordt, met een identiteit die niet te kopiëren valt. – Dries Henau & Yuri Vandenbogaerde, The Brand Guys
The Ostendian moet een plek worden die je bij je nekvel grijpt en je meesleurt door de straten, langs de plekken waar je het echte Oostende kan proeven, horen en voelen. We willen echt dat dit een hotel van de stad wordt, met een identiteit die niet te kopiëren valt. – Dries Henau & Yuri Vandenbogaerde, The Brand Guys
We zijn trots om bij te dragen aan de ontwikkeling van The Ostendian, en wensen C-Hotels alle succes met de uitbating vanaf maart 2025.